Column Ingeborg: 5 tips voor snelle ontstressing

0
732
snelle ontstressing

Heb je last van stress en wil je er zo snel mogelijk vanaf? In dit artikel bied ik je vijf korte adviezen voor snelle ontstressing.

Beweging

Start en eindig je werkdag met wat lichaamsbeweging. Je hoeft echt niet urenlang in de sportschool te zijn, een paar simpele oefeningen naast je bed of een wandeling om het kantoor (of om het huis) kan al genoeg zijn. Bij het sporten komt endorfine vrij, het geeft je energie voor de hele dag en vermindert eventuele stressgevoelens.

Telefoon uit en weg bij die pc

Al die berichten en telefoontjes kun je op een stressvol moment toch niet gebruiken. Blijf ook niet uren achter elkaar aan je pc of laptop werken. Uit een studie van de Universiteit van Gothenburg blijkt namelijk dat stress, minder slaap en depressies bij vrouwen in verbinding staan met het ononderbroken achter de pc zitten…

Groene thee

Blijf weg van de koffiemachine en drink op je werk gewoon eens groene thee. Het drankje bevat stoffen die bewezen rust in je lijf en geest brengen.

Afspraken

Kijk uit met een overdaad aan afspraken, beloftes en verbintenissen. Je agenda loopt vol en je krijgt stress van de lange lijst aan afspraken en telefoontjes. Prioriteer je afspraken. Je kunt toch niet met iedereen in zee gaan.

Lach!

Door te lachen kom je tot rust. Het stimuleert je hart, longen, spieren en zorgt ervoor dat je hersenen endorfine aanmaken zodat je stress afneemt. Zet Youtube dus eens op en bekijk een grappig filmpje.

 

Ik wens je een fijne dag!

 

Ingeborg Lentjes

Ingeborg Lentjes

 

Ben je op zoek naar toptalent? Dan is het actief online werven van personeel de juiste manier. Wij helpen je daar graag bij. Lees meer over onze E-recruitment werkwijze.

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here