Biermerk kiest loonkloof m/v als thema voor reclame

0
670

Het is geen voor de hand liggende keuze: een biermerk dat in een commercial aandacht vraagt voor gelijke betaling mannen en vrouwen. Maar wellicht wel als je bedenkt dat marketingmensen enorm hun best doen om pintjes ‘aan de vrouw’ te brengen.

Bud Light vroeg niemand minder dan Amy Shumer en Seth Logan voor een pittige serie. De 2 bespreken de idiotie van de nog steeds bestaande loonkloof tussen mannen en vrouwen.

Ook de zogenaamde ‘gendertax’ komt aan de orde. Shampoo, scheermesjes en deodorants voor vrouwen zijn duurder dan de gelijkaardige producten voor mannen. Hier in Europa ook trouwens.

“Bud Light costs the same no matter if you’re a dude or a lady…”

Voor iedereen die de hashtag #CheersToEqualPay op sociale media deelt, doneert het biermerk $1 aan Catalyst, een organisatie die zich inzet voor meer vrouwen op topposities.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here