Bestond het nog niet? Nee, maar Karen Chapman opent vandaag online shop voor gekleurde vrouwen

0
1031

Karen Chapman zorgt met Shaydes vandaag voor een primeur in Nederland. De van oorsprong Jamaicaanse lanceerde de eerste webshop en het eerste lifestyle magazine voor getinte vrouwen. In Nederland wonen er zeker 330.000, als het er niet meer zijn. Wat in Amerika en de UK al wel bestond, was er hier tot mijn verbazing nog niet.

“Een donkere huid heeft een heel andere ondertoon, waardoor make-up vaak te rood of te geel uitvalt. Speciale make-up voor die doelgroep is maar zeer beperkt verkrijgbaar. Daarom ben ik deze webshop begonnen,” aldus zakenvrouw Chapman. Vooraankondigingen op social media leverden alvast enthousiaste reacties op als ‘het zal tijd worden’.

Buitenlandse online magazines met beautytips voor donkere vrouwen zijn er genoeg. Ook vrouwen in Nederland kunnen die in beperkte mate kopen. Maar een Nederlandstalig versie bestond nog niet, dus sprong Chapman ook in dat gat. “Het is een lifestyle magazine geworden met interviews en verhalen over fashion, events, beauty- en haartips. Het eerste nummer heeft als thema ‘African beauty’. Daarin interviewen we bijvoorbeeld Afrikaanse ontwerpers die in Nederland wonen,” vertelt ze.

In de fashion en beauty industrie wordt minder aandacht besteed aan donkere vrouwen. Daar wil Chapman verandering in brengen. Daarom gaan ze in elke editie ook black owned businesses in de schijnwerpers zetten.

Shaydes Magazine verschijnt 6x per jaar en is te koop op de website. Verder verkopen ze de producten van het in Amerika populaire Black Radiance Cosmetics. Chapman: “Het is onze missie om vrouwen te inspireren. Wij willen vrouwen helpen om zichzelf mooi(er) te maken en ook om uit te drukken wie ze zijn. De meeste van onze producten zijn gemaakt door donkere vrouwen voor donkere vrouwen.”

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here