Winnende sportvrouwen zijn gewilde merkambassadeurs

0
975

Groot artikel in het FD over de sociale invloed en impact die sporters hebben. Nu doen de vrouwen op de Olympische spelen het erg goed en dat is iets dat de grote merken ook gezien hebben. Populaire sporters hebben vaak heel veel Facebook en Twittervolgers waar ze haar maatschappelijke boodschap, gecombineerd met een sponsorschap, kan vertellen. Het is een bekend fenomeen; een aansprekende sporter die een geloofwaardige boodschap vertelt en meteen de verbinding naar een bijpassende merk of product maakt. Vooral voor de jongere doelgroepen blijken dit soort boodschappen aan te komen. De Olympische Spelen zijn immers voor alle leeftijden.

Sociale media maken het makkelijker voor merken/sponsoren rechtstreeks toegang te krijgen tot de fans. Bekende sportvrouwen voorbeelden zijn Marianne Vos, Ellen Hoog, Dafne Schippers, Naomi van As en natuurlijk nu ook goudmedaille winnares Elis Ligtlee. Niet alleen in Nederland maar ook internationaal is deze manier van communiceren groots aangepakt wat ook wel blijkt uit de strenge restricties vanuit de Olympische Spelen: sporters mogen pas andere merken noemen (dan de hoofdsponsoren) na de Spelen…

Bron: fd.nl van Gerald den Elt

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here