Expert Talk – Multichannel communiceren lastig?

0
417

Welnee, multi channel communiceren is een kwestie van ‘bezin voor je begint’. Als je een campagne wilt uitrollen over een groot aantal mediatypes, is het belangrijk dat je uniformiteit uitstraalt. Communicatie hangt immers samen met de kracht van de herhaling!

Hoe zorg je er nu voor dat dezelfde communicatie boodschap op een praktische manier wordt uitgerold naar de verschillende mediatypes?

https://youtu.be/JOMB8kJCztU

Tip 1: Breng vooraf in kaart welke materialen je nodig hebt voor welke mediatypes, zodat je hier al rekening mee kan houden bij het produceren van de materialen.

Tip 2: Steek de productie zo efficiënt mogelijk in; plan de fotografie tegelijk met film. Modellen hoeven dan maar 1 dag geboekt te worden. Of fotografeer in diverse standen of situaties (door het wisselen van de props), zodat er een rijkheid aan materialen voorhanden is.

Tip 3: Maak de content geschikt voor het mediatype en varieer zoveel mogelijk met verschillende boodschappen en beelden, zodat de doelgroep iedere keer ‘verrast’ kan wordt met nieuwe beelden.

Deze manier van werken is niet alleen kostenbesparend en efficiënt, het zorgt er ook voor dat content veelvuldig ‘opnieuw’ gebruikt kan worden. Door minimale aanpassingen in beeld en tekst. Zo lukt het iedereen om met een uniforme boodschap, toch elke keer vernieuwend en relevant te zijn.

Marieke de Koning is mede-eigenaar van de Reclamefabriek. Een full service reclamebureau, dat de denkkracht van een gerenommeerd reclamebureau combineert met het pragmatisme en techniek van een state-of-the-art reclamestudio. Bij dit bureau gaan creativiteit, snelheid en techniek hand in hand. Nieuwsgierig? Neem gerust contact met haar op marieke-deKoning@de-reclamefabriek.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here