Mobiel als communicatiemiddel

0
467

In Nederland bezit 4 op de 5 mensen een smart phone. En deze wordt echt niet alleen gebruikt voor het lezen van e-mails of om mee te bellen. Social media kanalen, websites, aanbiedingen etc. worden veelvuldig bezocht via een mobiele telefoon. Een leven zonder smart phone is eigenlijk ondenkbaar geworden. En daarnaast zorgt de opmars van het 4G netwerk voor een nog snellere beleving en gemak via je mobiel.
Toch blijken veel merken en organisaties, gek genoeg, niet in te spelen op deze mobiele techniek. En is hun website nog niet in staat om hun klanten een optimale klantervaring te geven. Terwijl dit in een tijd als deze van groot belang is.
Zorg er dus voor dat jouw content (bv. de website) geschikt is voor het lezen op mobiele apparaten. Hierbij kan je denken aan het volgende;

https://youtu.be/cjuCeF3yV7U

Prioriteer je content
Sites met drie, vier niveaus zijn mobiel ontoegankelijk. Het is dus belangrijk dat je de content ‘herschikt’. Je kan gebruik maken van dezelfde content, maar geef prioriteit aan wat de bezoeker niet mag missen en denk hierbij vanuit de bezoeker!

Schrijf korte krachtige koppen
Een goede kop maakt het verschil. Aantrekkelijke koppen worden steeds belangrijker, omdat mobiele bezoekers scrollen en scannen. Een goede kop is duidelijk, informatief en aantrekkelijk of prikkelend. Formuleer een kop actief zodat deze meer aandacht trekt. En houd rekening met een maximale lengte: een kop over twee regels oogt slordig en is onduidelijk op een mobiel device.

Maak duidelijke buttons
Hoewel ook mobiele sites goed en lang bekeken worden, is het zaak om snel to-the-point te komen. Duidelijke buttons zijn hierin essentieel. Mobiele site bezoekers zijn bijvoorbeeld sneller in staat direct naar een bedrijf te bellen. Zorg daarom voor een ‘bel-button’ en maak het de bezoeker zo makkelijk mogelijk. Buttons kunnen een belangrijke conversie tool zijn.

Schrijf oprolbaar, gelaagd en scanbaar
Bouw de informatiewaarde op van belangrijk naar minder belangrijk, zodat de lezer kan volstaan met het lezen van het begin. Bied de bezoeker de belangrijkste informatie eerst, maar geef ook de mogelijkheid zich te verdiepen, door op een gebruikersvriendelijke en logische manier, meer achtergrondinformatie te bieden. Ook het gebruik van opsommingen en highlights is sterk aan te raden. Maak het de gebruiker zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk.

Marieke de Koning is mede-eigenaar van de Reclamefabriek. Een full service reclamebureau, dat de denkkracht van een gerenommeerd reclamebureau combineert met het pragmatisme en techniek van een state-of-the-art reclamestudio. Bij dit bureau gaan creativiteit, snelheid en techniek hand in hand. Nieuwsgierig? Neem gerust contact met haar op;

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here