Goed voornemen: meer bewegen

0
104
goed voornemen: meer bewegen

Tijd om aan de slag te gaan

Het nieuwe jaar is begonnen en dat betekent dat we aan de slag kunnen met onze goede voornemens. Het was nog best leuk en aardig toen we ze bedachten, maar nu is het tijd om de schouders eronder te steken en er ook écht iets aan te doen. Eerder schreef ik al over het waarmaken van je goede voornemens en hoe je dit aan kunt pakken.

Minder druk maken

De ING heeft een onderzoek gedaan in Nederland om uit te vinden wat onze goede voornemens voor dit jaar zijn. Het voornemen dat voor 2019 op nummer 1 staat, is dat we ons ‘minder druk’ willen maken. Ik word er blij van om dat te horen! En daarover kun je ook zeker nog artikelen van mij verwachten komend jaar.

Kom in beweging

De voornemens die op nummer 2 en 3 staan, zijn meer sporten/bewegen en afvallen. In dit artikel wil ik het hebben over meer bewegen. Voor mij is dit ook elk jaar weer een voornemen. Ik merk gewoon dat ik te veel zit. Op de uni, thuis achter mijn bureau, op werk… Bewegen is voor iedereen goed! Dus lees snel verder voor tips om meer te bewegen.

Tip 1: stappen zetten

Lopen wordt in het sport-wereldje een beetje ondergewaardeerd, maar schijnt juist heel goed voor je lichaam te zijn! In de ‘gezondheid’-app op de iPhone wordt automatisch bijgehouden hoeveel stappen je zet op een dag. Je kunt ook zien hoe je beweging verdeeld is over de uren van de dag. Het is confronterend om te zien hoe weinig dit op de meeste dagen is. Zeker als je in je achterhoofd houdt dat 10.000 stappen de aanbevolen hoeveelheid stappen is.

Tip 2: hoelahoepen

Wie had er vroeger geen hoelahoep? Tegenwoordig gaan steeds meer volwassen vrouwen ermee aan de slag, omdat het veel positieve effecten heeft. Het belangrijkste effect is dat je je buik-, rug-, been- en bilspieren versterkt. Je gebruikt tijdens het hoelahoepen namelijk veel verschillende spieren tegelijk. Het is ook heel geschikt als je een wat smallere taille wilt krijgen. Een kinder-hoelahoep is hiervoor wel te klein en te licht. Koop een fitnesshoepel die past bij jouw lengte en gewicht.

Tip 3: dagelijks leven

Heb je weinig tijd? Geen excuus! Sporten of bewegen hoeft niet altijd extra tijd in je agenda op te nemen. Je kunt het ook gemakkelijk verwerken in je dagelijks leven. Loop bijvoorbeeld eens naar de supermarkt in plaats van lui de auto te pakken. En neem voortaan overal de trap in plaats van de lift. Denk eraan dat je zo veel mogelijk wilt bewegen, en je zult door de dag heen veel mogelijkheden tegenkomen.

Dit waren mijn tips om meer te bewegen. Wat doe jij om in beweging te blijven? Laat het weten in de reacties!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here