Breng orde in de chaos met Wunderlist

0
329

Er zijn van die dagen waarop je omkomt in het werk. De to do-lijstjes in je hoofd lijken oneindig te zijn en alle taken vermengen zicht tot een ongeordende brei. Vol goede moed begin je aan de verschillende verplichtingen, maar al gauw loopt de praktijk net zo door elkaar als je gedachten en weet je niet meer of die mail er nou vóór donderdag of voor zaterdag uitmoest. Of ging dat juist over het telefoontje dat je nog moest plegen?

Geordend werken en een strakke planning zijn nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd (steekt hand op).  Gelukkig zijn er in de moderne tijd waarin wij nu leven altijd wel elektronische opties te vinden om organisatorische moeilijkheden te verzachten. Een van deze optie is de website en app Wunderlist. Wunderlist kan simpelweg worden omschreven als een tool waarmee je je takenlijst kunt beheren. Je kunt verschillende lijsten aanmaken, waarin je van boodschappenijst tot jaarplanning kunt opstellen. Per taak kun je een deadline instellen en tegelijkertijd biedt de app een “vandaag” en “week” pagina, waarop je kunt zien welke deadlines er vóór een dag of week moeten worden voldaan.

Een van de meest handige functies van Wunderlist is dat je met meerdere mensen aan dezelfde lijst kunt werken. De taken in de lijst kun je dan vervolgens aan een of meer mensen toewijzen. Wij gebruiken Wunderlist zelf binnen het team van Superwomen en wij vinden het zeker een aanrader voor zowel kleine teams als individuen.

Zoals ik al eerder aangaf, kan Wunderlist worden gebruikt als een “gewone” website, maar ook als app. Deze app is zowel beschikbaar voor Apple als voor Android. En wat nog beter is: hij is helemaal gratis!

Dus ben je net zo’n warhoofd als ik, wacht dan vooral niet langer en schep orde in de chaos met Wunderlist!

Maak jij al gebruik van Wunderlist? Laat het ons weten in de reacties!

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here