Florence Meershoek presenteert A’damse onderneemsters: Asya van schoonmaakbedrijf Acacia

Asya Er kwam in 2002 naar Nederland vanuit Turkije.Ze kreeg eerst Nederlandse les en werkte daarna 2 jaar bij de gemeente Rotterdam als receptioniste, waar ze terecht kwam via het ROC. Daarna rondde ze de detailhandelsschool af en besloot ze dat ze voor zichzelf wilde beginnen….

Acacia
Daarvoor deed ze yutgebreid marktonderzoek. Toen ze in gesprek raakte met de eigenaar van een schoonmaakbedrijf, sprak dat haar enorm aan. Zo startte ze schoonmaakbedrijf Acacia, genoemd naar haar dochter. Ze liet folders maken en ging in een week tijd alle hotels in Amsterdam langs. Uiteindelijk vond ze een hotel waar ze 3 dagen per week aan de slag kon. Al na een jaar moest ze zzp’ers in dienst nemen om al het werk aan te kunnen.

Milieuvriendelijke middelen
Asya onderscheidt zich van andere schoonmaakbedrijven door goed te luisteren naar de wensen van haar klanten en ze haar volledige aandacht te geven. Ze gebruikt milieuvriendelijke schoonmaakmiddelen en vindt het belangrijk dat haar personeel van het werk houdt. Ze werkt met ieder nieuw personeelslid de eerste keer altijd mee en kijkt of diegene er wel past.

Nog zeker 15 jaar
Vandaag de dag kan ze er nog steeds van genieten om de naam van haar bedrijf op het busje te zien staan. Asya wil nog zeker 15 jaar doorgaan, dan zijn haar kinderen groot genoeg om haar bedrijf eventueel over te nemen. Daarna wil ze een wereldreis maken en naar arme landen afreizen om kinderen in nood te helpen en daar dan haar werk van maken. Maar om dat te realiseren moet haar bedrijf eerst nog een stukje groter groeien.

Het hele artikel over Asya en Acacia lees je hier.


Florence Meershoek is freelance tekstschrijver en redacteur. Ze helpt ondernemers met het schrijven, herschrijven en redigeren van (web)teksten. Door kritisch te luisteren en door te vragen komt ze snel tot de kern. Met als doel: teksten schrijven die lekker lezen. Voor deamsterdameondernemer.nl interviewt Florence ondernemers over hun drijfveren, passie en redenen waarom ze elke dag weer aan de slag gaan. Aan de hand daarvan schrijft ze pakkende, positieve verhalen die de ondernemers kunnen gebruiken als branding of (start van een) blog, op hun site en social media.

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *