Florence Meershoek presenteert Amsterdamse onderneemsters: Clara de Nijs

4 jaar geleden is Clara de Nijs haar droom achterna gegaan en begonnen met het importeren van mooie champagnes van kleine huizen. Ze deed een paar opleidingen bij WSET en startte met die basiskennis haar bedrijf, zonder noemenswaardig bedrijfsplan of horeca-achtergrond. Ze kende niemand en niemand kende haar; ze wist toen al dat het een kwestie van lange adem zou worden.

Clara koestert de relaties die ze inmiddels heeft opgebouwd met wijnimporteurs, restaurants, speciaalzaken en particuliere klanten. Het gaat haar er niet om alleen maar ‘zoveel mogelijk dozen te schuiven’, maar ook dat er interesse en waardering is voor hetgeen ze levert. Daarbij is persoonlijk contact heel belangrijk, met al haar klanten.

“Dan duurt de groei van Clara’s Champagnes maar wat langer, maar deze manier is wat bij me past en meer solide.” Clara verkoopt nu champagnes van 5 huizen, die ze met heel veel zorg heeft geselecteerd. Ze haalt al haar bestellingen zelf op. “Zo kan ik ze meenemen in wat ik híer doe, en ben ik op de hoogte van alles waar zij mee bezig zijn.” Ook hierbij is dat persoonlijke contact belangrijk.

Het hele artikel kun je HIER lezen.

Florence Meershoek is freelance tekstschrijver en redacteur. Ze helpt ondernemers met het schrijven, herschrijven en redigeren van (web)teksten. Door kritisch te luisteren en door te vragen komt ze snel tot de kern. Met als doel: teksten schrijven die lekker lezen. Voor deamsterdameondernemer.nl interviewt Florence ondernemers over hun drijfveren, passie en redenen waarom ze elke dag weer aan de slag gaan. Aan de hand daarvan schrijft ze pakkende, positieve verhalen die de ondernemers kunnen gebruiken als branding of (start van een) blog, op hun site en social media.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *