Florence Meershoek presenteert Amsterdamse onderneemsters: Ruxshin Bischoff

Ze groeide op in Duitsland, maar Ruxshin Bischoff woont inmiddels al zo lang in Nederland dat ze zich zowel Duits als Nederlands voelt. Met Duits als moedertaal heeft ze natuurlijk een uitstekende kennis, maar ze leerde daarnaast ook over de verschillende manieren van zakendoen én de culturele verschillen tussen Nederland en Duitsland.

Duitsland-Nederland
Ze leerde Nederlands en kon steeds beter meepraten, contacten werden al snel persoonlijker en ze begreep ook steeds beter wat er in het Nederlandse nieuws speelde. Bij het internationale bouwbedrijf waar ze werkte, zag ze al snel dat het eigenlijk beter zou zijn om de projectmanagers Duits te leren. Dat deed haar besluiten haar eigen bedrijf op te starten en zich te richten op Duitse zakelijke taaltrainingen. ‘Das Büro’: er was veel animo voor.

Haar leraar Nederlands was haar inspiratie
Ruxshin wil dat haar dienstverlening ontwikkeling blijft doormaken en steeds beter wordt. Ze heeft altijd geïnvesteerd om de kwaliteit van haar product te blijven verbeteren, zowel vakinhoudelijk als op gebied van marketing en sales. Ook in de toekomst wil ze graag niveau, kwaliteit en specialisatie van haar bedrijf blijven opvoeren. Ze wil steeds meer expert worden, door nog meer dan nu bruggen te bouwen voor haar zakelijke klanten. Haar eigen leraar Nederlands was voor haar een inspiratie: van hem leerde ze dat een taal spreken uit meer bestaat dan woordjes leren alleen. Bij het spreken van een taal hoort ook de cultuur; je verrijkt jezelf door de taal te spreken.

Lees het gehele artikel HIER

Florence Meershoek is freelance tekstschrijver en redacteur. Ze helpt ondernemers met het schrijven, herschrijven en redigeren van (web)teksten. Door kritisch te luisteren en door te vragen komt ze snel tot de kern. Met als doel: teksten schrijven die lekker lezen. Voor deamsterdameondernemer.nl interviewt Florence ondernemers over hun drijfveren, passie en redenen waarom ze elke dag weer aan de slag gaan. Aan de hand daarvan schrijft ze pakkende, positieve verhalen die de ondernemers kunnen gebruiken als branding of (start van een) blog, op hun site en social media.

Foto bovenaan: BLINK Fotografie

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *