Jennifer Hoeve voorziet mensen van een volle bos glanzend haar

ADVERTORIAL:

Ze staat bekend als ‘De Godin van het Haar’: Jennifer Hoeve. In enkele jaren groeide haar eenvrouwszaak uit tot een multinational met meer dan 10 man in dienst. Haar business is mensenhaar, verwerkt in een eigen lijn pruiken. Deze worden voor 80% geleverd aan mensen die een haarziekte hebben (alopecia) of die een chemokuur ondergaan hebben. De overige 20% wordt gedragen door vrouwen die zichzelf het beste gunnen en altijd met mooi haar naar buiten willen treden. Inmiddels behoort zij tot de top-3 van de grootste haarleveranciers van Nederland. Een powervrouw die nooit stil zit. 

Een volle bos
Jennifer Hoeve startte als gediplomeerd visagiste. Daarna gaat zij via het Haarstylisten College in Haarlem naar Theo Zantman, gespecialiseerd in haarwerken voor mannen. Op haar 22ste is ze daar al technisch manager. Al doende leert zij het ambacht van het maken van kwaliteitshaarwerk. Zij leert haren inkopen en slaat haar vleugels verder uit. Op haar 24e opent ze haar eigen salon in haarverlengingen. In 2010 zet ze een eigen lijn haarwerken op. In 2014 volgt haar eigen label: Jennifer Hoeve, met de QuiQweave en HairPiece. Direct staan er BN’ers voor de deur. Haar merknaam gonst rond in de artiestenwereld. Veel van hen voorzag zij toen en voorziet zij nog steeds, van meer haarvolume. Anno 2018 staan de BN’ers, bloggers, instagrammers en vloggers in de rij en zie je haar naam overal getagd worden. Jennifer: “Influentials noemen gewoon mijn product. Net als een Rolex of een Boss pak staat mijn merknaam voor kwaliteit. Wie had dat ooit durven dromen?”

Zelf ook dragen
Uiteraard draagt ze haar eigen producten ook, zoals de HairPiece. Een naam die zij zelfs heeft gedeponeerd als merk, evenals de V-Part. Jennifer: “Nederland komt uit zijn schulp wat betreft pruiken. Door de toenemende vraag naar cosmetische ingrepen en injectables worden aanvullingen op het haar ook meer geaccepteerd. In Amerika showen supersterren op Instagram hun pruikenkoppen. Sommigen hebben meer dan 100 miljoen volgers! In Nederland zijn Jennifer’s LaceWig en V-Part populair. “Door de bijzondere constructie zijn ze 100% gegarandeerd onzichtbaar te dragen. Diverse Business Ladies, BN’ers en influencers maken er dagelijks gebruik van. Mijn motto: ‘Big Hair is an addiction’. Lekker vol haar is verslavend. En… met 5 minuten ben je qua haar ready to go! Mijn eigen meiden op de werkvloer dragen ook allemaal mijn producten.”

Sterke groei
Naast zo’n 60 uur per week werken is Jennifer moeder van een puberzoon en -dochter. Ook haar ouders heeft ze in huis genomen, om daar samen met haar broer voor te zorgen. Jennifer: “Die mensen hebben ons op de wereld gezet. Ze hebben nu zorg nodig. Die stoppen wij niet in een tehuis. We hebben de ruimte en de mogelijkheden. Wij fixen dat gewoon. Een kwestie van respect.”

Bali
Jennifer reist meerdere malen per jaar de wereld over om haren in te kopen en innovaties te ontdekken. Daarnaast stuurt zij het atelier in Bali aan waar meer dan 40 paar nijvere handen pruiken vervaardigen, op maat van het hoofd van de klant. Jennifer: “Het maken van een pruik gaat haartje voor haartje. Voordat er een af is, zijn we 10 weken verder. We maken ze op maat voor de klanten, vaak exact zoals hun eigen haar was. Soms wat langer en voller, dat kan ook. De klanten ontvangen we in Oostzaan in privésalons. Daar worden we door niemand gestoord. Haarverlies heeft een enorme impact, vooral bij vrouwen. Je wordt op straat aangestaard alsof je een patiënt bent. Mijn haarwerken draag je dan ook onzichtbaar. Ruim 1000 mensen mag ik per jaar blij maken op deze manier. Hun zelfvertrouwen komt terug. Ze durven weer naar buiten. Mensen gelukkig maken met haar, is de reden geweest dat ik hier 25 jaar geleden mee startte.”

Vijf sterren
Tanja Jess (presentatrice), Josh Veldhuizen (eigenaresse van het kledingmerk Josh V), Jamie Faber (van schoenenlabel ‘So Jamie’), Bobbi Eden (ex-pornoster en nu vlogster voor Linda.TV) de lijst met beroemde klanten is lang. Jennifer: “Ook onbekende vrouwen komen natuurlijk bij mij. Artiesten en BN’ers hebben een voorbeeldfunctie. Zij zeggen als het ware: ‘je gebruikt mascara om je wimpers voller te doen lijken, dan kan je ook een V-Part dragen om voller haar te hebben’. Make-overs in magazines en Tv-programma’s doen vaak een beroep op mij. Natuurlijk lever ik dat haar graag, free-publicity is altijd welkom.”

Zes sterren
Tevens levert Jennifer de befaamde QuiqWeave. Dit zijn banen haar die aan het eigen haar van de klant worden vastgezet. 5 dagen per week zit haar QuiqWeave salon vol, 3 medewerkers voorzien per week soms meer dan 40 klanten. Als het nodig is, springt Jennifer zelf bij. Jennifer: “Handen uit de mouwen en knallen. En alles top. Dat zie je terug op Facebook en in de Google recensies. Van de 1000 reacties zijn er misschien 3 negatief. Een krankzinnig hoog tevredenheidspercentage waar ik trots op ben. Als ik 5 sterren kan scoren, wil ik er 6.”

Mannenhaarlijn
Na jaren vrouwen bediend te hebben, stapte Jennifer in 2017 opnieuw in de mannenhaarwerken. “De mannenlijn heet JenMen. Als man hoef je niet meer kaal door het leven. Die nieuwe haarwerken die ik nu heb, zijn zó mooi en dun, ongekend. Je kunt er mee slapen, sporten, zwemmen, douchen. Het blijft 2 weken zitten, ook in je cabrio. Vooral mannen die geen zin hebben in een pijnlijke transplantatie, kiezen hier voor. Het kost wat, maar dan heb je de nieuwste techniek en topkwaliteit.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *