In je gesprekken met klanten komt het aan op gedegen vakkennis en goed adviseren. Maar daar gaat nog een belangrijke stap aan vooraf; hoe kom je aan klanten? De meeste bedrijven zijn afhankelijk van koude acquisitie. Dat kost veel tijd en energie, terwijl het rendement – juist nu – bijzonder laag is. Het alternatief? Netwerken! Maar dan op een manier die leuk is én resultaat oplevert. Tijdens deze workshop leer je de basis te leggen waarmee je kunt stoppen met verkopen en kunt beginnen met gekocht te worden, wat het belang is van het hebben van ambassadeurs en wat jouw gedrag voor invloed heeft op het rendement dat je uit het netwerken haalt.
Danitsja Bulatoff is al ruim 3 jaar trainer en aandeelhouder bij Netwerken.nl, is mede eigenaar van Netwerk-kalender.nl en is eigenaar van Buro Cacao. In haar vrije tijd is ze veel te vinden bij haar grote passie, Bo. Het paard waar ze vroeger veel wedstrijden mee heeft gereden en nu regelmatig coaching sessies mee geeft. Daarnaast heeft ze afgelopen november de New York Marathon gelopen voor de Cliniclowns en traint ze dit jaar voor de marathon van Berlijn.
“Door volharding, inzet en het blijven geloven in jezelf bereik je de doelen die je voor ogen hebt”
www.netwerken.nl en www.netwerk-kalender.nl
LinkedIn: Danitsja Bulatoff
Twitter: @DBulatoff
In deze workshop/lezing Koude Acquisitie krijg je tips en handvatten hoe je je voorbereid, start en volhoud. Er wordt ingegaan op belemmeringen en vooral ook op handige eigenschappen. Je ervaart hoe het is om er eens met andere ogen naar te kijken en krijgt een heldere uitleg met aansprekende voorbeelden. Om te zorgen dat je uiteindelijk een warm gevoel krijgt bij koud bellen.
Weg met je koudwatervrees en start de volgende dag met een glimlach!
Marianne van de Water-Hogervorst (1963) is sinds 2006 eigenaar van Quorum Preliminary Sales.
Marianne van de Water-Hogervorst (1963) is sinds 2006 eigenaar van Quorum Preliminary Sales
De telefoon loopt als een rode draad door haar leven. Zij is na meer dan 10.000 (bel)vlieguren en meer dan 5000 gemaakte afspraken voor opdrachtgevers een echte expert in koude acquisitie. Het werkt o.a. door haar enthousiasme en doorzettingsvermogen. Marianne ziet acquisitie als branding en klantrelatiemanagement. Hierover sprak zij sprak o.a. op de Week van de Ondernemer, NBA Accountantsdag, voor de TMG Groep, Rabobank en Vesteda. Was gastdocente op de HvA en schrijft diverse columns o.a. voor MKB Servicedesk en Accountancynieuws.
www.q-p-s.nl
LinkedIn: Marianne Van De Water – Hogervorst
Twitter: @MarianneQPS
Facebook: Marianne van de Water
Over wat wel en niet mag online. Natuurlijk op een frisse begrijpelijke manier. Tegenwoordig speelt communicatie zich steeds meer online af. De online wereld is sneller en hierdoor zijn mensen in het algemeen – ondernemers meer specifiek- sneller geneigd afbeeldingen en teksten te verspreiden zonder te beseffen welke juridische consequenties dat heeft. Kortom; alle do’s en don’ts op een rijtje.
Mariëlle Ducaat is als jurist ruim twee jaar geleden haar eigen kantoor Wolderwijd Juristen gestart vanuit de stellige overtuiging dat goede rechtshulp toegankelijk én bereikbaar zou moeten zijn; voor iedereen. Vanwege de torenhoge tarieven (€200,000 p/u) die gebruikelijk zijn in de juridische wereld, is die bereikbaarheid er momenteel onvoldoende. ‘’Ondernemers moeten zich vrij voelen om ons kantoor binnen te stappen, zonder daarbij direct bang te zijn voor de gepeperde rekening die daaraan vast hangt’’. Door de overheadkosten continu te minimaliseren wordt het juridische prijskaartje zo laag mogelijk gehouden zonder dat dit ten koste gaat van de juridische kwaliteit. Deze kantoorfilosofie wordt door zowel startende ondernemers als de gevestigde orde omarmd. Met de overtuigingskracht en expertise die Mariëlle als jurist eigen is, heeft zij reeds vele zaken voor haar clientèle succesvol in en buiten rechte bepleit en treedt zij als sparringpartner op voor (startende) ondernemers.
Om duidelijk te maken wie je bent en wat je bedrijf doet moet je kiezen. Want alleen door te kiezen zet je je bedrijf op de kaart.
Of je nu een eigen bedrijf hebt of in een bedrijf werkt, ik vind het een must om in 1 of 2 zinnen te kunnen vertellen wat jouw ‘business’ is. Je kunt je daarmee direct en duidelijk profileren. Je kunt de pitch als openingszin gebruiken bij een 1e kennismaking, vermelden in je e-mail handtekening, op je LinkedIn-account, enzovoort.
In de workshop ga je leren hoe je kiest. Wat zijn succesfactoren? En uit welke elementen bestaat een pitch? Je gaat ook daadwerkelijk aan de slag om de pitch te maken, zodat je aan het eind van het uur een pitch hebt die je direct kunt gebruiken.
Sinds 2006 heb ik mijn eigen bedrijf, Koraal Coaching, groei voor zakenvrouwen. Als Businesscoach leer ik ondernemende 45+-vrouwen die te bescheiden zijn, zelfverzekerd ondernemen, zodat zij een succesvol bedrijf op bouwen en financieel onafhankelijk zijn.
Zelf heb ik lang geworsteld met het ondernemersvak. De marketing-en ondernemersvaardigheden die ik in de loop der jaren heb opgedaan, kan ik nu gebruiken om mijn klanten te helpen. Door gebruik te maken van nieuwe communicatiemiddelen zoals, skype-coaching, social media en online-trainingen kan ik landelijk werken en op die manier een grote groep vrouwen bereiken.
Begin 2013 is mijn boek uitgekomen: Boeket voor zakenvrouwen, keuzes voor persoonlijke en zakelijke groei. Dit praktische handboek met voorbeelden en oefeningen uit de praktijk is onmisbaar in elke handtas!
In mei 2014 ben ik Flevolandse Zakenvrouw van het jaar in de categorie Zelfstandig Professional geworden.
Website: http://www.koraalcoaching.nl
https://www.facebook.com/KoraalCoaching zakelijke pagina
https://www.linkedin.com/in/aleidoverbeek