Natuurlijk gaat deze lezing over ondernemen, over vrouwelijke ondernemers en over onconventioneel ondernemen en ondernemen 3.0. Speciaal voor ons mooie tips over ondernemen met een andere blik geschreven en hoe je vooral heel creatief gebruik kunt maken van de mensen om je heen; jouw netwerk van familie, vrienden, collega’s en buurtgenoten.
In 1990 werd Annemarie van Gaal, als 27-jarige alleenstaande moeder met een zoon van zes jaar, door de VNU uitgezonden om in Moskou een joint venture van VNU te leiden. VNU hield het na anderhalf jaar voor gezien in Rusland, maar Annemarie van Gaal zag kansen om in Rusland een grote uitgeverij te starten. In maart 1992 richtte zij, samen met haar compagnon Derk Sauer, Independent Media op. Beiden verkochten hun huis in Nederland en met dat geld en wat geld van vier vrienden in Nederland richtten zij Independent Media op.
Annemarie van Gaal besluit om in 2000 terug naar Nederland te gaan vanwege de schoolopleiding van haar oudste zoon. Sinds haar terugkomst in Nederland is zij actief met haar eigen uitgeverij (met bladen als AM Magazine). Daarnaast is zij investeerder in bedrijven in binnen- en buitenland. Annemarie is bekend van televisie optredens in diverse programma’s o.a. als ‘dragon’ in het KRO programma ‘Dragon’s Den’ en presenteert het NCRV programma ‘Ten Einde Raad’. Door haar wereldwijde ervaring kent ze de internationale zakenwereld als geen ander en heeft ze een feilloos gevoel ontwikkeld, waarom het ene bedrijf succesvol is en het andere bedrijf niet.
Workshop 1: ‘MVO is ook gewoon ondernemen’
Winst maken in crisistijd en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen tegelijk, kan dat? Ja, dat kan zeker! Bedrijven die goed bezig zijn op het gebied van MVO bewijzen dat. Leontine zal met haar workshop laten zien dat MVO goed samen kan gaan met het maken van winst. Zij biedt hierbij concrete handvatten waarmee ondernemers de uitdagingen in de bedrijfsvoering te lijf kunnen gaan. MVO kost geen geld, MVO levert geld op!
Leontine Vreeke heeft na haar studie International Marketing Management bijna zeven jaar gewerkt voor Oracle waar zij verantwoordelijk was voor het MVO-beleid in de Benelux. In 2010 werd zij directeur/eigenaar van SeaCityLady, een organisatieadviesbureau met als specialisme MVO. De onderneemster in hart en nieren heeft ook een passie voor schrijven en zo is in februari 2012 bij Cratus Uitgevers het boek “Met je boerenverstand: praktisch handboek voor maatschappelijk verantwoord ondernemen” van haar hand verschenen. In juni 2012 werd zij tevens Jong MKB-er van het Jaar. Tot slot wordt ze regelmatig gevraagd om te spreken over MVO, duurzaamheid en ondernemen.
website: seacitylady.com blog: leontinevreeke.nl Twitter Facebook LinkedIn
Workshop 2: Branding – ‘Kies en ze kiezen jou’
Hoe zorg je ervoor dat precies de juiste klanten voor jou kiezen? Dat zowel zichtbaar als voelbaar is wat je kunt betekenen voor je klant? Als je pure keuzes durft te maken – ga je steeds meer in jezelf geloven en daarmee mensen ook in jou. Onthouden worden begint namelijk altijd bij jezelf. Stel jezelf 3 simpele vragen, zodat er een congruent & geloofwaardig verhaal over blijft, omdat er niets tussen je binnen- en buitenkant zit. Hiermee maak je het mogelijk dat je klant heel duidelijk voor jou kiest. En het fijne is dat je geen verhaaltje meer hoeft te vertellen, je hoeft niets te onthouden, je hoeft alleen maar puur jezelf te zijn, 100%! Kortom, door puur te ondernemen krijg je meer voldoening & succes! En dat gunt Judith iedereen: ‘Als ik het kan, kun jij het ook!’
Judith Webber heeft haar bedrijf PureHuman in 2008 opgericht en heeft daarvoor o.a. bij ABN AMRO, Price Waterhouse Coopers en LG gewerkt als interim HR adviseur. Ze is auteur van ‘Laat jezelf zien’, ‘Kies en ze kiezen jou’ en ’100% PUUR JIJ’ (2013). Ze traint, coacht en is veelgevraagd & inspirerend spreekster. Daarnaast organiseert ze jaarlijks het event PUURervaren en is ze oprichtster van ClubPuur, haar maandelijks netwerkclub.
website: purehuman.nl Twitter Facebook LinkedIn
Workshop 3: Social media – ‘Hoe verdien ik daar geld mee?’
We weten nu wel dat we ‘iets met sociale media moeten’ maar hoe voorkom je dat het veel tijd kost? Wanneer mag het veel tijd gaan kosten? Hoe kan ik Facebook inzetten om tijd te besparen, klanten naar mij toe te trekken? Hoe levert Facebook mij geld op? Een workshop vol praktische tips hoe je Facebook kunt inzetten en beheren. Als extraatje haar e-book ‘Pinterest Deserves Your Interest’ en haar nieuwe boek: ’Pinterest Marketing Deserves Your Interest’ cadeau.
Wendy Broersen is eigenaar van Wennies Advertising. Ze heeft verschillende grote reclameprijzen op haar naam staan. Een full-service reclamebureau: advertenties, TV en radio, social media, logo & huisstijl maar ook website design en beursstand. Natuurlijk hoort daar een gedegen marketing, mediaplan en social media (management) bij. Haar tweede bedrijf is Netwerk-kalender.nl; een landelijke site waar je gratis kunt zien wat er voor ondernemers wordt georganiseerd. Ze is co-auteur van de bestseller ‘Pinterest Deserves Your Interest’ en ‘Pinterest Marketing Deserves Your Interest’. Verder is ze een veelgevraagde spreekster over sociale media en geeft ze cursussen en workshops.
website: wennies.nl blog: wendybroersen.nl Twitter Facebook Pinterest LinkedIn
Workshop 4: Time management – ‘Hoe houd ik tijd over?’
Je bent een ambitieuze Noord-Hollandse zakenvrouw en vindt het belangrijk om je te blijven ontwikkelen. Je hecht waarde aan je werk, maar ook aan je privéleven. Sterker nog: je wilt graag meer tijd voor jezelf hebben. Maar hoe je dat? In de waan van de dag, met al je verschillende rollen en de enorme hoeveelheid informatie die iedere dag op je afkomt. Deze workshop heeft als doel de Noord-Hollandse ambitieuze zakenvrouw concrete handvatten te geven om tijd over te houden in haar werk en privéleven. In de workshop leer je om weer meer grip te krijgen op jouw tijd waardoor je weer aan nieuwe dingen toekomt. Maar vooral ook aan jezelf. Thema’s die aan de orde komen zijn:
- de 5 ultieme time-managementtips
- het belang van e-mailmanagement
- de baas blijven over je smartphone
- parttime perfectionisme toepassen
- prioriteiten stellen en delegeren
De thema’s worden behandeld met herkenbare voorbeelden, inspirerende tips en praktische opdrachten.
Stefanie Hoogland noemt zichzelf meervoudig ambitieus en parttime perfect. Naast ondernemer en manager is zij getrouwd, moeder van 3 kinderen en vrijwillig coach bij Bureau Jeugdzorg. Stefanie heeft ruim 10 jaar ervaring als manager bij Randstad Nederland, onder andere als manager bedrijfsvoering, procesmanager en senior projectmanager. Daarnaast gaf ze trainingen in timemanagement en e-mailmanagement. Sinds april 2010 werkt zij als zelfstandig ondernemer en begeleidt zij vrouwen in hun zoektocht naar de ideale combinatie van werk en privé waarbij zij ook nog tijd voor zichzelf overhouden. Stefanie geeft trainingen, workshops en coacht. In januari 2013 verschijnt haar eerste boek ‘Geef jezelf een break mama! Ontdek het geheim van parttime perfectionisme’.
website: zijheeftambities.nl Twitter Facebook LinkedIn